måndag 15 april 2013

Det bästa för Ann i Göteborg ...


En av de bättre sakerna som hände förra veckan var när “Vi Läser” kom. Det är världens bästa tidning om man är intresserad av litteratur och författare.
Den kommer inte så ofta men när den väl kommer så är det som julafton. Jag försöker att inte släppa allt jag har för händer och kasta mig över den. Ibland går det.
 
Jag vill gärna att den ska vara länge, så jag läser den långsamt och i flera omgångar. Min strategi är att först bläddra igenom den, läsa insändare och krönikor och sedan titta i innehållsförteckningen på vilken artikel jag ska läsa först.
 
En av de bästa sakerna med tidningen är att det inte finns någon reklam, som inte har med bokvärlden att göra. Det är befriande.
 
Det sämsta med “Vi Läser” är att jag upptäcker hur många böcker som finns kvar att läsa och hur många som jag inte har läst – ännu. Det är lite stressande! Men härligt ändå på nåt vis!
kram Ann

Inga kommentarer: