onsdag 17 april 2013

Det bästa för Eva på Frösön ...


Hej!

Nu har jag läst boken som är förstapriset men jag kanske kan vara med i hopp om andrapriset. :)

Den senaste veckan har jag städat 10 skrivbordslådor. Så mycket roligt jag hittade! Bland annat teckningar som barnen gjorde när de var små. Jag gillar skarpt Saras bild av mig och att jag är snälare än pappa :)

Adjö, herr Muffin - vilken underbar bok för barn och vuxna -! säger Elisabet.

Gamla böcker fanns det också i lådorna. Och mycket, mycket mer. Nu är hälften av lådorna tomma och de ska fyllas med sånt som ligger på hyllor i mitt arbetsrum. Att sortera och slänga tar sin tid men så skönt det är när det är gjort.



Vad som mer har piggat upp den senaste veckan är att mina solrosfrön har så smått börjat visa sig. Hoppas de växer på sig och att sommaren blir varm.

Ett vårtecken just nu är att vår vaktmästare här i huset går runt med en maskin som sopar bort grus. Det låter mycket men det är trevligt när gården blir ren och fin.

Kram från Eva

Inga kommentarer: