tisdag 16 april 2013

Från boken "Lima bortom mannaminne ..."


Foto: Per Persson, Storbyn, Malung.
1860 - 1940.
Bildtext: Man med häst.

I den härliga boken som var en gåva från Eva i Tyresö, vimlar det av bilder där någon stolt visar upp familjens häst.
Det här är alltså i min pappas barndom.
Längre tillbaka i tiden är det inte.


Fotograf: Georg Renström
Bildtext: Ruth Bodin i Östra Ärnäs, 1920. 
När jag söker på Ruth Bodin upptäcker jag mängder med människor från den trakten som emigrerat till Amerika! 
Rexxie kan säkert ge besked på vad som hände med Ruth.


Fotograf: Georg Renström
Bildtext: Emmy Kvarnström, Tandö, 1918.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag tycker om Emmys häst. Vacker!

Eva i Tyresö sa...

Så roligt med din bokglädje!

Elisabet. sa...

Och jag tycker om mannens häst .., dom passar ihop, tycker jag .., syns lite vilda ,-)