torsdag 18 april 2013

Världens bäste Gunnar fyller år ..


Nu står verkligen födelsedagarna som spön i backen! 
Idag är det Gunnars tur!
Här står han på vår gräsmatta .., bilden togs för några år sedan.
"Saki-jaki", sa jag till honom och han svarade artigt.
Ja, jag vet inte alls vad det betyder, men det var menat som godmorgon ärade herr Rindå.



Det är i slutet av maj år 2009.
Vi har bloggträff på vandrarhemmet i Steninge och dit kommer Gunnar från Jämtland, Mian och Lena från Västergötland, Ulrika från Kopparberg, Annika från Kävlinge, Ann (som då kallades Annela) från Göteborg, Qi från Mölndal,  där var Kent från Växjö och Ann-Marie från Malmö .., mossfolk från Örebro .., där var pv och där var Anitha och Per-Erik (som inte längre finns bland oss) som jag tror då bodde i Skåne och där var bettankax och Lindalotta .., nu tror jag att jag fick med alla?
Till vår förvåning dök även pv:s rara mamma Gunvor upp och hon fick äran att ha Gunnar till bordet, eller om det kanske var tvärtom?
En härlig kväll var det.
Vi sjöng allsång och Gunvor drog en fräckis.


Dagen därpå blev det promenad för några ur sällskapet nere vid havet, här i Stensjö.
Gunnar fick träffa hästar och var glad och sprallig.

Jag tror att han kommer på besök även i sommar .., och här har han ett alldeles eget rum.

Grattis, grattis på födelsedagen från oss i det gula huset!


5 kommentarer:

mellansystern sa...

God morgon

Jag läser i vår lokaltidning att just idag så är det årets vanligaste födelsedag. Här i Västernorrland så fyller 183 personer år. Så grattis Gunnar och alla andra som har sin födelsedag idag.

Kram från kusinen

gunnar i vaplan sa...

Tack, tack för uppmärksamheten på min stora dag och tack för sång och musik som kom susandes genom telefonledningen från det gula huset i Halland...
:-)

Ulrika sa...

GRattis Gunnar! :-)

Rexxie sa...

Hmmm, ja, industrisemester + 9 månader borde bli ungefär nu...

:-)

Ruta Ett sa...

Jaaaa, hurra hurra hurra! för Gunnar idag!