onsdag 26 juni 2013

Kväller i landet Uppland ...



En helt ljuvlig dag har det varit.
Vi förväntade oss regn, men solen har flödat konstant mest hela dagen - och vi har flämtat och tänkt att nog är det tur att det finns ett hav och en pool att svalka sig i -, ja, i Grekland, alltså.

Först tog pv siesta i trädgårdssoffan .., sen löste jag av honom.
Låg där i någon timmes tid och mer än så och lyssnade till Jonas Gardells sommarprat.
Högst hörvärt, som vanligt.

Dagens sommarpratare har jag helt missat, men det får jag ta igen senare.

Vi har nu tillbringat sextio minuter på Bollstanäs idrottsplats, där BSK:s damlag spelar mot Tierp.
Molnen kom seglande och var alldeles lilafärgade och jag frös .., och när BSK ändå hade ledningen med tre mot noll, åkte vi hemåt.

Nu tittas det på fotboll igen, men på tv.

Tidigare idag vann Emil över pv när det gällde backgammon .., jag hittade en dräglig behå på Lindex och har nu en helt ny profil (ja, så värst behagligt är det då inte ..., nog är det skönare med fritt fall ...), köpte två pocket av Joyce Carol Oates och lite annat smått och gott.

Uppstigning kvart över tre i natt.

Ajöken, sa fröken,


9 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Lycka till på resan! Ha det fint!!

Kattis sa...

Vad härligt med en ljuvlig dag. Önskar er en minst lika fin semester!

Anonym sa...

Ha en riktigt skön semester!!! Kram Åsa

Eva i Tyresö sa...

Älskar fritt fall.
Gillar inte den där profilen heller!
Kramar nu när ni är på väg...i verkligheten

Bert Bodin sa...

Trevlig resa.

Ulf sa...

Ha en go' resa.

Kattis sa...

Men Elisabet, visst har de väl wifi i Grekland?
//Hon som saknar dina täta inlägg här

Rexxie sa...

Åhhh, vad jag längtar tills du kommer tillbaka!

Elisabet. sa...

Till alla: vi bor ute på landet och först ikväll fick vårt hotell wifi och nere i centrum finns inget, men det har inte spelat nån roll ..., jag känner mig otroligt avslappnad!
Men nu ...., nu sitter vi alla tre och knappar på tangenter och Emil ska kolla sport ikväll! Stor glädje! Hit kommer vi nog att återvända, men det är inget för den som vill ha full fart. Här finns inga jet skis, inte många solbäddar på stranden, bara någon enstaka liten butik och absolut inte sim i agia marina en bit härifrån. För mig är det perfekt! Tack för vänliga hälsningar! Det värmer hjärtat!