tisdag 25 juni 2013

Såja ...



Nu är allt klart.
Bilen står redo och väntar.
Väskorna packade.
Pennor (överstrykningspennor inte att förglömma) papper .., adressboken .., Ldb-krämen som jag älskar .., Yatzy och kortlek och ett set med strandtennnisracketar och en liten boll.

Baddräkten.
(Den med gles resår har också fått följa med. I smyyg).

Och sandalerna.
Semestersandalerna som varit med om så mycket.
Dom får också följa med.

Vi tar sikte på Småland (en motor ska lämnas hos pv:s storebror) .., därefter Jönköping och så barn och barnbarn och mågar.

I morgon blir det inköp på Bokia och letandet efter en fin behå.
Kanske en baddräkt också.
K a n s k e.

Och tidigt, tidigt torsdagmorgon bär det av.

Nu hoppas jag att allt går bra.

Ajöken, sa fröken.

(Ja, tills ikväll alltså ...-)







10 kommentarer:

SoF på tumblr sa...

Resa på gång förstår jag...

Önskar dig/er underbara, skön och glada dagar!

Take care. ♥

Anonym sa...

Ha det alldeles UNDERBART! Hälsa T!
Kram!
Hedgren

mossfolk sa...

Ha nu en riktigt riktigt trevlig resa!!!

Ulf sa...

Ha en riktig härlig resa.

Ruta Ett sa...

Jag önskar er en storartad resa!

Mian sa...

Ha det så skönt. Njuuuuut!

Rexxie sa...

Läste lite slarvigt och fick för mig att du skulle leta efter en behå på Bokia....

Ha en riktigt skön resa!

Evas blogg sa...

Önskar er en skön resa!

Turtlan sa...

Go tur! Bada lite i Medelhavet åt mig :-)

mellansystern sa...

Hej kusin
Ha en riktigt trevlig resa

Kram från kusinen