måndag 24 juni 2013

Vinster på väg ...


Såja.

Nu har jag postat Ottsjökockens örtsalt med smak av pepparrot (inhandlat i Fjärås hos pepparrotsodlaren i fjärde generationen ...) till Lena i Gävle, samt stark curry från Indien, till Cecilia N i Härnösand.

Lena i Gävle, hon berättade om glädjen i en släktträff i Skellefteå .., om en mängd kusiner .., om förfädernas hem i Rismyrliden .., om den där kusinen som spelade orgel i landsförsamlingenss kyrka i Skellefteå, ja, det hade varit så trevligt!

Cecilia i Härnösand .., hon väntar smått.
Vecka 27 är det dags .., då kommer lille prinsen, en Münsterländer med fyra ben och svans!
Glädje, glädje!
Till henne kommer alltså paketet med curry, en gåva från Turtlan i Karlstad.


Anne i Mantorp hade träffat barndomskamrater .., ja, så här skrev hon.

"Ja, jag tycker att nästan varje dag är en pärla. Som när jag var hos min bästis några
härliga dagar. På bilden halar hon flaggan medan Doris och "grabbarna" tittar på.
Och allra bäst tror jag sandlådeträffen i Björkhagen, tillsammans med barndomsvänner
och en mamma, var. Vi var 12 stycken och för fösta gången var det killgubbar med.
Och att yngsta sonen har varit hos mig och ätit lunch 3 dagar i rad då han har arbetat
här i min by var också bäst.
Sedan är det allt vardagsmys som ofta kan vara utomhus så här på sommaren. Nu väntar jag bara på att få hoppa i böljan den blå för första gången i år,"

Till Anne susar en förpackning med sötsug-godis och det är Kattis som står för den gåvan!
Annes paket blev skrymmande och den alltid så tjänstvillige brevbäraren får hämta det kuvertet i vår låda. Praktiskt, så det förslår.


Eva från Tyresö, hon vann tavla/kortet målad av en annan Eva, nämligen Eva på Frösön.
Det priset överlämnade pv personligen nu på morgonen.

Att mata småfåglar med brödsmular gör Eva i Tyresö varm i hjärtat ...

Stort tack till er som så generöst delat med er av det som värmde era hjärtan!
Och lika stort tack till er som - lika generöst - bidrar med vinster och inte minst porto!

Änglar, det är vad ni är! 



1 kommentar:

Eva i Tyresö sa...

Eva i Tyresö tackar för tavlan !!!
Så fin!