söndag 23 juni 2013

pElle ...


Idag fick lille pElle äntligen lämna frysboxen och komma i jorden.
Han har legat invirad i den blommiga gardinen, därefter insvept i en påse från Elgiganten och jag log när jag såg att pv till och med hade haft en påsförslutare ...

Så fiiin var han pElle .., låg där ihopkrupen precis som han gjorde i min famn, då när allt tog slut.

Harry kom fram och nooooosade försiktigt, men blev nästan lite rädd.


"Såja, nu ska du få ro på riktigt lille gubben ...", tänker vi nog båda två.

Den blommiga gardinen fick förbli svepning ...



Och så fick pv utöka hålet lite.

"Du tänker väl inte ha honom liggandes upp och ner .., aldrig i livet ...?!" sa jag.

Nädå.

Det blev ett större och djupare hål.

Nu ska där bli fint, med lite blommor och några stenar.

Så var det med den saken.


9 kommentarer:

mossfolk sa...

Vad skönt att han äntligen fick komma i jorden! Fina fina pElle!

Mian sa...

Fina fina pElle ♥

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, det känns bra, även om han säkert har haft det svalt och behagligt i frysboxen också ,-)

Mian: ja, det var han verkligen!

Tankevågor sa...

Vad fint att det äntligen blev av. Minns när vår Merlin blev sjuk på vintern....vi hade också bestämt att det skulle få bli frysboxen då om han dog i väntan på att få komma i jorden ute på ön. Men han hängde med en sväng ut i levandets livet på våren innan det blev dags att ta adjö och då gick det att gräva.

Bra att Harry i alla fall fick nosa....men man undrar ju vad han tänkte.

Vonkis sa...

Där ser han ut att liga bra ♥

Monica i Lysekil sa...

Vila i frid, lilla pElle!
Många klappar och kramar från Monica i Lysekil.

Leina sa...

pElle dyker upp då och då i min dator eftersom foton rullar på där hela tiden... Han var den coolaste av katter...

Elisabet. sa...

Tankevågor: det har tagit tid det här för mig. Jag vet inte HUR många gånger pv föreslagit att vi skulle gräva ner pElle .. men jag har fått ren och skär ångest var gång.
Nu var vi tvungna. Akut tvunga. Vi ska ju vara borta och måste frigöra plats i frysboxen. Men skönt att ha det gjort ,-)

Vonkis: ja, nu blev det bra .., jag trodde för ett ögonblick att pv tänkt begrava honom STÅENDE!

Monica i Lysekil: ja, du har ju "känt" honom länge ...

leina: ja, verkligen!
Veterinären sa samma sak .., när han sträääckte sig mot henne och kurrade/spann, just innan han fick sprutan.

Jessica sa...

Nu kom det en tår!
Fina pElle! <3