söndag 14 juli 2013

Alldeles strax dragning ....

Och följande ligger och skvalpar i tillbringaren:


Hedgren från Skåne - hon hade varit på Irland tillsammans med två av sina döttrar -.



ellem i Skellefteå -  berättade om glädjen i trädgården .., alla blommorna -!



Ulrika hade varit på stickläger  ...
Då vet man: då blir det glädje! 


Så här skriver annannan i Portugal om sitt bästa ...
"Men det bästa i förra veckan var att vara i Barcelona på konferens och få en hel kväll att bara prata med min mentor och favoritprofessor. Jag är lite rädd för att jag pratade sönder hans öron, men roligt var det.
Jag hade med mig två av mina medarbetare och vi delade en lägenhet på veterinärfakultetens studentområde. Det här var utsikten från mitt rum. Tyvärr hade jag inte baddräkt med mig."


Biggan vittnade om glädjen i jordgubbspyramiderna! 



I Munkedal hade Leina haft besök av dottern Belinda! Glädje, glädje! 


Lisbeth - Tankevågor - (som också tycker om att skriva gör-detta-listor), hade haft barnbarnen på besök i fyra dagar och eftersom dom nu ska flytta långt bort, blev glädjen så innerligt stor över den här tillsammanstiden.


I Härnösand har Cecilia N blivit matte igen!
Till Bimbo!
L y c k a!

Ann i Göteborg, hennes son hade låtit tatuerat in "Mamma" någonstans på kroppen (jag har glömt var .., det ser ut som i halsen någonstdans ...) och detta fick mamman att falla i gråt!
Det skulle nog jag med ha gjort.


På Rödön i Jämtland hade Otis drillats hårt på en hundkurs och nu - halleluja - kunde han gå fot hur fint som helst - ja, titta, här går vid husses sida så fint, så fint!
Men inte bara detta innebar glädje; nej, yngsta dottern som arbetat i Skottland som au-pair, återvände till Sverige och har nu fått arbete som lärare i Jämtland.
G l ä d j e!


Barbro i Uppsala (f.d. Piteå) berättar om sitt bästa:
"Jobbar 2½ vecka till innan semestern börjar.
Helt ok då jag har landet att åka ut till på helgen.
I helgen blev det en båttur och sedan intogs årets första kantarellmacka,ljuvigt!!
Härligt att få rapporter från Kreta .
Åker dit i september och som jag längtar.
Ha det gott
Babsan"


Och slutligen min kusin Barbro - den flitiga väverskan -, med bloggen Mellansystern.
Hon hade haft kusinbesök från Canada och så samlades alla och umgick i sommarstugen uppe fjällen, ja, jag tror att det var där i alla fall?
Barbros son sitter längst till höger på bilden och jag undrar om jag någonsin har träffat honom?

2 kommentarer:

mellansystern sa...

Hej det var i sommarstugan ute på Malmön som vi firade midsommar med hela min härliga släkt och kusiner med make från Canada.

Kram från kusinen

Cecilia N sa...

NÄÄ! BiLbo!