söndag 14 juli 2013

Man borde förstås ha blivit general ...


Innan jag åker iväg till jobbet, skriver jag en kom-ihåg-lista till den som börjar i kassan idag. Jag sitter vid köksbordet .., pv på andra sidan, läsandes DN.

Och så tittar han lite - snett leende - på min orderlista.

"Jaha du ., du kanske skulle underteckna med kassa-hitler ....?" säger han, ännu mera smajlande.

"Låter det för strängt ...?" frågar jag.

Njaaaa, men där finns i alla fall inget utrymme att fundera över vad som gäller .., tycker den tidningsläsande pensionatsvärden.

Nej, men så bra!
Det är just det som är meningen .., säger jag.

(Såna här listor är min cup-of-tea, även till mig själv. Och när AP och Maria var småtöser, då var såna här listor - som låg på köksbordet när dom kom hem - vardagsmat. Nån skulle dammsuga nere, någon annan diska ..., inte så värst populärt, kan man säga.)

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ha ha....om du bara visste vad vi är lika du och jag.

" General Lisbeth på lilla skäret"

Eva i Tyresö sa...

Jättebra!
Du betyder mycket för den där affären!!!!
Tror du Hitler skrev listor?
Det tror inte jag heller. Andra fick göra det ....

annannan sa...

Kärleksfulla instruktioner som hjälper någon att göra sitt allra bästa!

Ruta Ett sa...

Superbra lista!
Kort och koncist och ger ändå utrymme för egna initiativ - bara resultatet blir rätt!