fredag 16 augusti 2013

Turkiet och klädnypor = glädje.


Audiosoup är en av mina favoriter på Instagram.
Och när hon visar bilder från Turkiet och lilla Kas (den där knorren på s:et får jag inte till), så skriver jag till henne och frågar om jag får visa hennes foto på min blogg?
Det får jag.

Egentligen heter hon Ciler Gecici och tar helt ljuvliga bilder.
Precis så här var det i Kas.

Vattnet var turkosfärgat och här och där fanns iskalla undervattenskällor som gjorde att man - mitt i det man simmade - fick som en kalldusch från underjorden! 


Och så glädjen över bettankax och Anders, som var för sig har klädnypor - den ena i öronen -, den andra i håret. 

Om man är en sån människa som är alldeles omåttligt rädd om herr och fru Prickigt Djur och tycker att Kapten Haddock som står där enarmad intill dem; att han är så härlig .., då förstår ni ju att man också blir glad över att se klädnypebilder på människor som betyder mycket.

Just så är det.







1 kommentar:

bettankax sa...

Klädnypor, eller som vi säger i Skåne, tvetteklemmårr är bra till mycket. Piggar upp vilken outfit som helst:)