onsdag 9 oktober 2013

Det bästa för Monet i Frankrike ...


Hej Elisabet,
Mitt bästa i veckan är den här unge mannen. För att han kom till oss - på hans pappas och min ettåriga bröllopsdag dessutom - den 7 oktober för 45 år sedan. 
Jag minns som igår hela skeendet på Södersjukhuset i Stockholm. Hans pappa låg inkallad och hann inte fram i tid så det var jag och barnmorskan tillsammans. Utan smärtlindring för det fanns bara läskig lustgas som jag inte tålde.
Det gick bra ändå och sen dess har jag alltid tyckt att det här med att föda och få barn är som julafton och födelsedag på en och samma gång!. 
Vilken otrolig lycka..... Och den sitter i så här många år efteråt också.
Kram från

2 kommentarer:

Monet sa...

Så kul att se lilla sonen hos dig Elisabet. Om jag vinner Margareta Strömstedts bok, vilket jag hoppas, ska jag skicka dig alla mina svenska frimärken! (Det ska jag göra ändå, de är inköpta i somras för din räkning)

Elisabet. sa...

Monet: det är alltid underbart med småttingar! (Eller, nästan iaf).