söndag 6 oktober 2013

Mitt eget bästa ...

Nej, jag har inte fått fläcktyfus på överkroppen. Det är nog nåt Instamgramfilter.

Mitt eget bästa .., det var nog ändå det där doppet i havet den 1:a oktober.

Inte för att det var världens skönaste, utan för att jag verkligen gjorde det.

Anders, en före detta klasskamrat från malåtiden, var den som stod för utmaningen och när jag upptäckte att såväl räcket som stegen till piren i Steninge var bortplockade .., då började det kännas hemskt.

Men så tänkte jag att .., ja, gör han det, så ska jag klara det .., och i ett huj bytte jag om där på stranden .., gick med ytterst bestämda steg ut i det långgrunda vattnet och så tjopp i .., två simtag under ytan och så kvickt upp igen.

Ingen stege!!

Det var en fin morgon vid niotiden och när jag stod där med handduken virad om mig, så kände jag solen värma och endorfinerna rusade runt i kroppen i själen och när jag sedan körde hemåt, looog jag mest hela tiden.

Jo, det var det absolut bästa.

Det var vad som värmde mitt hjärta så där extra-mycket.

Inga kommentarer: