söndag 10 november 2013

Bettankax om sin pappa ...

Han som tyckte att tösen hans var så grann och fin.

Det allra bästa med min pappa var att han älskade mig villkorslöst .. , skriver Kurths dotter.
Hon, Elisabeth Jeppsson i Skåne.
Bettankax, alltså.

Och så här skrev en gång hans dotterdotter Linda om sin morfar, ja, det var medan han ännu var i livet.

Morfar Kurth föddes den 14 mars 1932.
Han är således Fisk.

Han har jobbat på Vägförvaltningen många år och startade senare ett eget taxibolag på Österlen.
Oj, vad han känner många, både gamla och unga.

Han busade jättemycket med mig och mina kusiner när vi var små, och jag är så glad för att jag har de minnena av honom, nu när han är sjuk.
Morfar blir alltid väldigt solbränd, det syns till och med nu.

1 kommentar:

bettankax sa...

Tack Elisabet:)
Den understa handen som vilar på min axel är min kära Mors.