måndag 11 november 2013

Tidig kväll ...


Ja, den där vägen som är livet och kan krångla sig mellan varven .., den tog i alla fall ut sin rätt ikväll. Halv nio däckade den havererade cyklisten och själv har jag klarat mig genom Sommarpratarna och kanske att man orkar se lite av Fotbollsgalan också och egentligen borde väl harry ta ytterligare en kvällsrunda, men han har gjort husse sällskap.

Man kan vara snäll på olika sätt.
Själv renbäddade jag och gjorde i fint i sängkammaren; tänkte att det ju blir som en sjuksal.
Och köpte hem såväl morotskaka (vid ettiden), samt prinsesstårtebakelse (till kvällskaffet), men inte till mig själv.
Det är nämligen så att jag är en macka-människa och pv är en sötsaksmänniska.
Han  ä l s k a r  wienerbröd, kakor och bakelser!

I morgon blir det arbete från två till åtta för min del .., någon annan blir hemmavid tillsammans med bäste-vännen-harry .., och sen stundar  t  r e    lediga dagar.

Ajöken, sa fröken!

2 kommentarer:

Biggan sa...

Duktiga du!...
Min gubbe kom hem efter en cykeltur ner till affären en kort sväng...cykelhjälmen låg kvar här hemma på hatthyllan, nu har han lovat bättring.
Hoppas Pv blir fit for fight snart igen. Kram till er båda och klapp på nosen till Harry <3

Ruta Ett sa...

Jag hoppas att natten blir god. Det är klart att ni båda är utmattade efter en sån anspänning!