torsdag 14 november 2013

Det bästa för Anne i Mantorp ...


Bildkälla: Wikipedia


Sitter fortfarande och funderar över det bästa men nu medan jag skriver så bestämmer jag mig
för att det är mina härliga måndagar med äldsta barnbarnet. Om jag skrivit om det tidigare så
tjatar jag gärna om det igen.
Jag går och möter vid skolan och så promenerar vi under samtalande hemåt mig. Väl hemma
sätter sig barnbarnet genast vid datorn och jag stökar runt lite innan det är dags att laga till en
bit mat som äts under fortsatt samtalande. Efter maten är det dags för barnbarnet att bege sig
till pendeltåget för att öva på sin trumpet. Samvaron är bara några timmar men för mig guld
värd.
Pv ser piggelin ut på dragningsfilmen och också jag fick hjärtat i halsgropen när jag läste om
olyckan. Tack och lov att det hela slutade utan alltför stora skador. Ge honom en stor kram
från mig.
Någon bild kommer det inte från mig den här gången heller, men hittar du en bild på Louis
Armstrong där han blåser trumpeten sin med pingisbollar i kinderna, så skulle den passa,
för så ser nästan barnbarnets kinder ut när han tutar i luren.
Varm kram till er båda från Anne i Mantorp

// Elisabet säger: jag väljer den här låten.  U n d e r b a r!

Inga kommentarer: