fredag 15 november 2013

Dagens fönster ...


Igår råkade jag radera hela min G-mailmapp .., ja, råkade och råkade .., jag tömde alla inkommande brev och mappar som finns i min Iphone och eftersom den är synkad med det som finns här på datorn, så blev det tomt så det ekade när jag vittjade inkorgen.

Och fönstermappen.
Tomt, där också.

Det får bli ett reprisfönster från flera år bakåt i tiden.

Fönsterfångernska var pv:s brorsdotter Joanna som bor i London.

Jag trodde först att bilden var Ystad, från innergården, men den där tjocka "fönsterbrädan", den fanns inte där.


9 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Men har du G-mail så ligger väl alla mailbrev med bilder kvar där uppe i syberrymnden och går att hämta hem igen - eller..??

Elisabet. sa...

gunnar i vaplan: ja, det kanske dom gör, men jag satt i timmar och raderade på min telefon och tömde noga papperskorgen .., nej, det får vara ,-)

Anitha i Bureå sa...

Gmails papperskorg behöver man själv aldrig tömma. När ett raderat meddelande har legat där 30 dagar raderas det automatiskt permanent.

Själv sköter jag all administration av gmailen via webben, telefonen använder jag endast för att läsa eller skicka. Tycker jag har bättre överblick på webben.

Anitha i Bureå sa...

Glöm inte att tillsammans med Gmail så har ni en webbdisk - Gdrive - där ni kan t.ex lagra epostbilagor (som bilder) m.m. Men även annat går spara där. Dvs används som en extern hårddisk fast i stället att den står på skrivbordet så finns den ute i Cyberrymden.

Lite överkurs Finns även program som automatiskt kan spara en bifogad fil (ex bild) i gmail direkt till Gdrive.

Elisabet. sa...

Anitha i Bureå: ack, att du hade varit min granne!

Anitha i Bureå sa...

Två veckors semester i landet Halland kanske? ;-)

Elisabet. sa...

Anitha: tror du att det räcker? Slå till med tre!

Anitha i Bureå sa...

Kanske lika bra jag flyttar ner
Fixar du mig ett jobb bara.... :-)

Elisabet. sa...

Anitha: det borde väl ändå finnas behov av såna experter som madame Renström!