lördag 18 januari 2014

Nr 17. Den bästa osten är ju som vi alla vet ...


Ost är min stora passion.
Helt ärligt tycker jag om nästan alla ostar ..,  och att öppna dörren till en riktig ostbutik, ja, det är ju som att kliva rakt in genom paradisets portar.

På 60-talet i Malå låg mejeriet inte långt från mitt barndomshem.
Där - bakom disken - (i mejeriet, alltså) arbetade tant Maddy och där köpte man inte bara mjölk och grädde, utan även ost. Inga mögelostar, men vanliga ostar typ Herrgård.

Jag minns doften!

På bilden syns min favoritost .., inte till smörgåsen, men till lördagkvällen, gärna med blå druvor som tilltugg. Kex behövs inte.

// Hon som slår dank, hon skrev så här om sitt förhållande till ost.

Kattis tyckte så här ...

sportigajenny kom ihåg ...

Och listpåhitterskan valde en ost som jag själv glömde bort, men som jag ÄLSKAR!

Inga kommentarer: