onsdag 15 januari 2014

Till er alla ...

Det här har varit dom bästa dagarna i nästan hela mitt liv .., som att ha plaskat omkring i det här havet av värme och kärlek.

Jag vet, det låter fånigt, på gränsen till patetiskt, men då får det vara det.

Har idag bjudit arbetskamraterna på smörgåstårta och suttit med dem i fikarummet och Lena, som snart går i pension, var här på förmiddan och hälsade på och gratulerade .., ikväll middag tillsammans med Hilda och pv:s kusin Elisabeth med sin lille halvårsgamle Olle med knallbruna ögon och go som gull!

Om jag säger att jag är totalt mentalt slut på, så är det ingen överdrift.

Inte hann jag ordna med dragning heller, det får bli i morgon.

Sen vill jag tacka alla som hört av sig .., å, så snälla ni är!

Ååå, ni som inte har fyllt sextio än, ni kan se fram emot den dagen!

Och er som jag missade när det var er tur, håll er i skinnet till sextiofem!

Då ska jag vara på alerten!

Kram till er, hela bunten!

Ps. Allt har varit till glädje, men vet ni vad som gjorde att tårarna började rinna?
Jo, det var en inspelat meddelande på min mobil, med sång från dom som arbetar på gruppboendet Ejdern i Ystad, där mamma tillbringade sina sista sju år! Och dom sjöng på häääärrrrlig skånska, inte ja, må hon leva, utan den här "med blommor och blader ....", mer som dom sjunger i Danmark!  Jag ska se om jag kan föra över det till youtube. Lycka! Ds.

7 kommentarer:

bettankax sa...

Så härligt att bli firad och det är Du så värd att bli. Jag blev så rörd när du skrev om sången du fick från Ejdern. Så himla omtänksamt och gulligt. Snacka om att du och din mamma gjort avtryck.
Här kommer gonattkram

Tankevågor sa...

Åh så fint.....då fick du sång i år igen. :-)

Anonym sa...

Jag blir också så rörd av sången från Ejdern-personalen...så himla gulligt gjort.

Å va kul att din dag blev så bra!
♥ ♥ ♥

afBabs

Anonym sa...

åh så vackert o minnesfullt hälsningen från Ejdern måste ha varit.,.....snälla för över den till youtube....all lycka på din dag....kramar i massor //Ingela i Ystad

Steel City Anna sa...

Oj vad fint att dom håller kontakt. Det blev ju nästan som en hälsning från din mamma :)

Biggan sa...

Grattis Elisabet!
har tydligen missat att du fyller jämna år...hoppas jag fattat rätt nu...
Mot nya djärva mål, tiden går så fort "på upploppet"-jag vet, som passerat 60 för ett bra tag sedan <3

Elisabet. sa...

bettankax, afBabs, Ingela i Ystad och Steel City Anna: ja, ni förstår säkert hur mycket det betydde, den där sången ,-) Och på härrrrlig skånska, dessutom!

Tankevågor: precis! Det kan inte bli bättre!

Biggan: det känns bara bra! Tack ska du ha!