söndag 12 januari 2014

På fredagkväll ....

Som ni ser tycker vi alla om färgglada kläder ....

.... just som jag står och ska steka köttfärs till tacon - jag står vid köksbänken och har fönstret rakt framför mig -, hör jag hur det sjungs utanför huset. Det visar sig vara hela klanen .. barn, barnbarn, mågar, mina barns pappa och hans fru, samt Nicole - en kompis till Emil -, alla stod dom där och sjöng och hurrade!

Mat hade dom med sig (Tommys berömda pitamiddag), vin hade dom med sig (IOGT kommer att få två nya medlemmar på måndag) och så blev det en massa kramande, det blev sång och presenter och prat och svårt att uttala Kings College Hospital för den som snart trillar över strecket och blir sextio.

Igår en stillsam dag.
Ja, för somliga, i alla fall.

Anders och Micke ...

Anders, Micke och Anna tog sig an ett gym i Halmstad, vi andra tog det lugnt.
Och så kom min före detta svägerska Kaija, hennes dotter (mina barns kusin) Jennie, samt Kaijas man Lars på besök - dom bor i Halmstad/Båstad - och nu blev det tårta och kaffe och mycket prat igen! Sååå roligt!

Och så sist av allt på kvällen, middag på restaurant Gastong inne i stan.
Då följde Thomas Hilda med - härligt! - och Göransson/Nilsson bjöds på superb mat, helt enkelt jättegott var det, alla var nöjda med vad som serverades på tallrikarna!

Således borde den översta bilden vara placerad här nere.

Det var efter middagen och på väg till parkeringen, så ser AP en tös som kommer gående och AP frågar om hon kan tänka sig att ta en bild med Annas kamera och det kunde hon.
Såååå mycket glädje det var!

Tre hundar var här .., Harry, Meja och tant Nelly, äldst av dem.

Nu har alla åkt hem.
I hallen står inte längre drösvis med skor och väskor .., inga köksstolar trängs i vardagsrummet .., vi har fått en lektion i hur vår tv fungerar, så nu har vi massor med finesser - dittills okända för det otekniska paret i det gula huset -! .., och jag som hade hel jobbarhelg, ja, jag blev ledig igår (det hade pv ordnat, bytt mitt pass med snälla Johanna), men idag blir det arbete från två till sju.

 Summa summarum två intensiva dagar och det lär ta tid innan jag har landat på jorden igen.

Tack livet, vill man säga.
Så det gör jag.

(Och presenten kommer att förgylla livet. T a c k! )

21 kommentarer:

Kattis sa...

Underbart! :)

Ingela sa...

Låter härligt, så underbart att kunna umgås och glädjas tillsammans med gamla och nya sådär. Och du har väl inte fyllt färdigt ännu, eller hur?

Monet sa...

Så härligt det låter! Och det är du värd!

Elisabet. sa...

Kattis: ja, verkligen så underbart!

Ingela: det är det bästa nästan och det känns naturligt och bra, vi sa det flera gånger under helgen.
Nej, men jag ska inte ha nåt mer firande. På själva födelsedagen är jag ledig och ska bjuda mina arbetskamrater på tårta eller nåt på jobbet .., och på kvällen kommer Gösta, Sonja och Hilda hit.
Det blir bra. Det här blev nog mitt livs kalas :)

Evas blogg sa...

Så underbart Elisabet! Vilket härligt kalas, det bästa av alla kan jag tänka mig.

Dinah sa...

Så roligt att alla kom och överraskade dig så där.
Och det blir ett trevligt minne att bevara och ta fram ibland.

Tankevågor sa...

Vilket firande! Vilken lycka! Vilken värme! :-D

DET är ren och skär kärlek, rakt upp och ner utan krusidull och krångel....bara så rätt för just dig!

Steel City Anna sa...

Så kul med en överraskning! Och att du verkligen blev överraskad också. Det gjorde de bra :)

Elisabet. sa...

Till er alla: några presenter hade verkligen inte behövts, men jag blev glad ändå, det ska erkännas. Eva på Frösön brukar säga att hon älskar att fylla år och jag förstår varför .., det var verkligen såå roligt. Men Tankevågor: jag berättade för pv igår att så rörd har jag ALDRIG i hela mitt liv blivit som i fjol när några småttingar sjöng i luren ,-)
T a c k! Det värmer ännu hjärtat.

Tankevågor sa...

Åååh Nu blev jag varm i hjärtat av dina ord. :-) Puss på dig!

Ruta Ett sa...

Vilken fantastisk överraskning - och som varade i två dagar!!!
Men jag ser att STORARTAT! har en mission att fylla vad det gäller klädseln! :-)

Anonym sa...

Nä, fan, nu rinner tårarna på Hedgren...
Love you!

Bloggblad sa...

DET kallar jag bra överraskning! Mycket bättre än bungy jumps eller att dyka bland pirayor!

Verkligen hjärtevärmande!

Anonym sa...

Fyller du jämnt?Troddedu var en 54 /Babsan

Anonym sa...

Åh, vad trevligt det låter då du berättar om helgen! Och att du inget anat! Kul!
/Solveig

Elisabet. sa...

Monet: det är alla värda!
Eva på Frösön: nu förstår jag vad du menar ,-)
Dinah: precis!
Steel City Anna: ja, verkligen .., jag tappade formligen hakorna!
Ruta Ett: det har du nog ,-)
Hedgren: här kommer ett hjärta!
Bloggblad: nåt sånt hade jag absolut inte velat ha .., det här var som allra bäst och sång och rim blev det också!
Babsan: ja, jag är född -54. Hur är det med matten ,-)
Solveig: ja, helt ljuvligt!
Tankevågor: precis!

mossfolk sa...

Så himla roligt med en sådan överraskning! Stort och ändå så lagom.
Och jag tänker, när jag ser bilden, att vi har fått träffa allihop så många gånger här på bloggen att jag nog nästan skulle kunna hälsa på de flesta med namn om vi stötte ihop på gatan ;)

cruella sa...

Men så fantastiskt! Snacka om att de känner sin Elisabet:-) Jag får ta och gratta i förskott för annars kommer jag säkert att glömma bort det.

Anonym sa...

Ha ha Elisabet lite si och så mest si/Babsan

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, helt perfekt för min smak! Det är konstigt, jag är inte blyg alls, men vill absolut inte stå i centrum .., nu blev det så många, så det jämnade ut sig ,-)
Jag har nog svårt att sätta mig i en fåtölj och ha de övriga ståendes runt omkring mig när det ska sjungas ,-)

cruella: tack, tack! Och ja, dom känner nog sina får på gången, tror jag ,-)

Babsan: ,-)

Bert Bodin sa...

Men Grattis!!!

Inte har jag förstått.
Fyller du jämnt, eller bara jämt?