onsdag 15 januari 2014

Listan ...

Nr.15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen ...


Jag hade väl kunnat dra till med att mitt ständigt bångstyriga hår gör mig vansinnig, men det är att ta till överord. 

Men nånting som irriterade mig våldsamt under min tågpendlarperiod, det var när - oftast kvinnor, tonåringar eller såna i 30-årsåldern - ockuperade flera säten och låtsades sova när det var dags för påstigning och så vågade andra resenärer inte störa, utan stod i stället i flera mil!!

Det gjorde mig nästan vansinnig.

Ett så egoistiskt sätt att vara ..., nej, fy .., jag blir arg bara jag tänker på det ,-)

(Och ja, jag brukade peka på dom lediga sätena där det då stod en väska eller låg en jacka och säga ..."men .., det finns plats här!" och blicken man då fick av den som ville ha hela alltet för sig själv, var inte av det mer vänliga slaget, kan jag säga.)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det irriterar även mig. Jag åkte buss till jobbet varje dag under en period, jag med flera fick ofta stå för att vissa ockuperade hela säten med en väska eller liknande./ Agnetha

Rita sa...

Jag hade tidigare en kollega som konsekvent valde att sätta sig på dessa "väskplatser", efter att först ställt frågan "Sitter Mållgan här? dvs Alfons Åbergs osynlige kompis. Det kunde naturligtvis bli lite tryckt stämning men det brydde han sig inte om eftersom avsikten var att uppfostra lite.

Grattis på födelsedagen kära moster

Elisabet. sa...

Agnetha: visst är det irriterande! Men jag sa ifrån!

Rita: jag tror jag dånar ..., kommentar från älskade systerdottern! Hälsa Uppfostraren om du möter honom - honom hade jag gillat -! SKARPT. Kram på dig, du rara Rita! Och snart är det din tur ,-)

Anonym sa...

Bra gjort Elisabet! Jag blir också vansinnig när folk gör så där och jag vägrar att stå för en väskas skull!

Dinah sa...

Kan bara instämma.
Och passa på att gratulera på den stora dagen.

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen från oss i Ö.Ingelstad
Gösta o Birgitta

Elisabet. sa...

Fru Hansson: ja, sånt gör mig irriterad, för att inte säga arg ,-)

Dinah: tack!

Gösta och Birgitta: så roligt att se er här .., tack för hälsningen och ha det så gott där i Skåne!