lördag 25 januari 2014

Vid niotiden ...


Ring-så-spelar-vi med Ulrikas älskling Ernst Kirschsteiger och jag tycker att han klarar det med den äran .., han låter trygg och vänlig, snäll, helt enkelt .., och jag tänker att den egenskap jag tycker bäst om hos andra människor, det är att dom är vänliga.

En man från Sorsele, han heter Urban, ringer in och klarar frågan.
"Florsocker", säger han.
Helt rätt.

Kaffebryggaren sörrrrplar ..., koltrastarna har fått sina äppelskivor och fullt slagsmål råder nu .., det gäller att bevaka sina intressen minsann!

Och igårkväll .., Skavlan med bästa programmet på länge - med Bill Gates och kvinnan vars liv blev film - Philomenia -, så fantastiskt vilket livsöde!

Dom tre lediga dagarna har tackat för sig.
Nu stundar jobb till och med nästa fredag - med ledig onsdag däremellan - och det går förstås det med.
Nästa vecka är den allra sista som arbetskamraten Lena finns på schemat, sen går hon i pension.
Så tomt det kommer att bli!

(Apropå Philomenia: jag minns att min mamma berättade om när hon gick sjuksköterskeelev och på en BB-avdelning fanns då en ung kvinna från Fin Familj som - av sina föräldrar - tvingades lämna bort sitt nyfödda barn och mamma sa att "aldrig i hela livet ska jag glömma hur förtvivlad hon var den unga mamman, hur hon var över sig av sorg när barnet togs ifrån henne!" Det tänkte jag också på, när jag lyssnade till Philomenia.)

Inga kommentarer: