måndag 9 juni 2014

Det bästa för mig ...


Efter helgens äventyr i Skåne .., och gårdagens rejande - plantering av blommor, gräsklippning och allt annat .., tog det stopp.
Aldrig, aldrig att jag lär mig!
Och även idag var det helt inuti-tomt, nästan så det ekade.

Vid tvåtiden tog jag bilen och körde till Steninge.
Satte mig i en rosavitrandig brassestol och vände ansiktet mot solen.
Frös.
Svepte linnejackan om mig.
En timme senare tog jag mig samman och badade .., länge ..., länge.
Det var varmare i vattnet än igår och jag pratade med en rundmagad herre som är kund i affären (dvs, två rundmagade pratade med varandra ,-) .., mest pratade vi om hur gott det är för själen, detta att ligga i ett salt hav.


Slog mig sedan ner och vilade ytterligare någon halvtimme.
Småpratade med förbipasserande, vilket sannerligen inte var många.
Tänk, man har nästan hela stranden för sig själv!

Uppe kring klockan 11 på bilden, skymtar vandrarhemmet där vi hade vår bloggträff.

Sen ringer pv och kollar upp det här med middag och annat, jag säger att det får bli stekt korv och makaroner, oj, så exotiskt, men det är väl vad orken räcker till en sån här dag.

I morgon, om vädret är lika fint, ska jag tillbringa många fler timmar just här. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du bör vara lite försiktig med att sola ditt knä. Ärret kan bli överpigmenterat och bli en brun rand. När jag opererat mitt ben hade jag en liten "tygtrasa" som jag la över om jag satt länge i solen. ellem

Elisabet. sa...

ellem: ja, jag vet .. men jag bryr mig inte så värst. Eller inte alls. Det hade varit värre om jag varit 15 eller 30 ... :)