söndag 8 juni 2014

Pingstdagen ...


Idag har det inhandlats kryddväxter och diverse annat till den perenna rabatten, den till vänster om ytterdörren. Tänk, när jag till våren ska sitta där och känna doften av lavendel och tänk ännu mera ..., känslan när man drar med fingrarna genom isop som doftar stövarvalpsmage ..., vilken glädje det kommer att bli!

Det är nästan alltid jag som handlar blommor.
Eller egentligen är det alltid jag, men nu är var det nog sista, eller näst sista svängen.
Vi funderade (men väntade, det rymdes inte i bilen) på ett fruktträd också.

"Fast jag äter ju sällan äpplen, hellre ett plommonträd ...", sa jag.

Och vi har breddat (vi = pv) rabatten, så den är dubbelt så djup.
Underbart!

Nu blir det middag och sen dragning!


4 kommentarer:

Ingela sa...

Har du tänkt på att valptassar luktar som kalaspuffar? Eller tvärtom.

Elisabet. sa...

Ingela: nej, men det kanske jag borde testa ,-)

Anonym sa...

Jag har haft isop och den sprider sig väldigt. Så sätt den där det finns plats för den att utöka sig! ellem

Elisabet. sa...

isop: härligt! Jag älskar den!