fredag 13 juni 2014

Idag ...


Natten mot idag drömde jag nåt så gräsligt hemskt och ännu, när klockan närmar sig tre på eftermiddagen, har jag inte riktigt kunna ta mig ur den. Drömmen, alltså. 

Mest ingenting har blivit gjort. 
Några telefonsamtal .., småprat om stort och smått ..., disk .., hundpromenad. 
Men för övrigt: intet.

För en stund sedan tänkte jag mig att ta ett dopp i havet här nedanför. 
Egentligen vill jag ha en stege - så länge balansen inte är på topp -, men moppenycklarna hade råkat åka med bilen och jag tänkte att jag går väl då .., det är inte så långt ner till havet och jag får ta små steg.

Då hördes plötsligt ett muller och jag vände mig om.
Detta (bilden) var vad jag såg. 

Något bad blev det inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...


det mesta stannade nog hos dig,
av oväder,för på mitt lilla smultronställe skiner solen men lite
regn fick vi. 100 droppar kanske.


Hälsar Friherinnan

Elisabet. sa...

Friherrinnan i Steninge: det kom nästan inget regn .., men mullrade gjorde det ,-)
Som vanligt fick ni mest :)

christel sa...

Nej Elisabet, inget lov här inte.
Jag ska jobba tre veckor till och tyvärr har jag inget att göra under de veckorna.
Låååångtråkigt så det förslår :/