söndag 22 juni 2014

Det bästa för Monet i Frankrike ...


Eftersom pv tycker det verkar som att jag äter hela tiden så får han här vatten på sin kvarn.
Det här är paellan som vi serverades vid gårdagens byfest. I Frankrike firar man Fete de la Musique den 21 juni i varenda liten ort.

Hos oss var det långbord framför kyrkan med jättepaella, rosevin och sen baguette och ost. Här sitter man till bords med byborna och lyssnar, som igårkväll, på fantastisk storbandsjazz.
Roligast var att min Bengt var "förband" och spelade sin jazz på pianot för alla byborna.
Vissa bitar tillsammans med en superproffsig fransman med dragspel.
Hur roligt som helst!

Jag behöver ingen vinst, det är bara roligt att vara med. Jag har precis fått min wettexnorrlandsparlör och fint kort om blyertspennor så jag är såå nöjd och glad över det jag vunnit hittills!

4 kommentarer:

Anonym sa...


paellan ser underbar ut, blev så sugen.


Hälsar Friherinnan

Monet sa...

Den var väldigt god! Lagas på plats i stora jättefat. Precis lagom kryddad och med supergoda ingredienser!

Elisabet. sa...

Jag håller med Lena .., jag blev våldsamt sugen på just paella. Mamma fick dille på den maträtten i slutet av 60-talet och oj, vi bjöds på detta, med saffransris till.

Anonym sa...

Ser jättegott ut! Har aldrig ätit paella men gubben är allergisk mot skaldjur så det blir aldrig av att göra det. ellem