torsdag 26 juni 2014

Eftermiddag ...


Idag gick pv till Salong Göransson och satte fart med klippapparaten.
Det har han gjort förut också - med skiftande resultat -, men idag tog det en ände med förskräckelse.



Så här såg det ut när han kom ut från duschen.
Jag bara  g a p a d e!
Jodå, herr frisören hade råkat ställa in apparaten alldeles galet .., nu såg det mest ut som om herr pensionatsvärden var i slutet av en svår behandling mot en ännu svårare sjukdom.
Om jag säger att jag skrattade så tårarna bara rann .., så överdriver jag inte.

  

Råden på Facebook haglade! 
Det var allt från "gör några mönster, det är modernt!", till "raka bort hela rubbet!" 
Efter viss tvekan åkte apparaten fram igen.
Salongspegeln hängdes upp på sin sedvanliga plats intill pannrumsdörren (ja, där hänger den när pv agerar frisör ...) och sen blev det rena kalhygget! 
Så roligt vi hade!


Ja, det känns nästan som om jag har fått en ny man.
Inte så pjåkigt. Och riktigt sig lik är han inte här på bilden. 
Rexxie, han menar att nu är ansning av skägget det som återstår .., ja, vi får väl se om han lyder ditt råd, herr Nilsson.


7 kommentarer:

Anonym sa...


pv du blev ju riktigt häftig med den nya frisyren


Hälsar Friherinnan

Kattis sa...

Skönt att man inte är ensam! ;)

http://kattislillavra.blogspot.se/2011/12/detta-ar-inte-att-forvaxla-med-en.html

Elisabet. sa...

Friherrinnan: nu blev han nog glad ,-)

Kattis: och vi skrattade gott!!

Ulrika sa...

Ojoj den bilden med randig frisyr... Ojoj vad jag garvat. Förlåt Pv. ;)

Men du blev supersnygg i det korta ju!

Mian sa...

Jag glömmer aldrig när mamma L skulle klippa Jan och den där distansmojängen lossnade vid första svepningen i hans hår.
Jag låg i soffan på bottenvåningen och läste och hör uppifrån badrummet ett desperat "åh nej nej....." följt av flabb från dem båda.
No hard feelings. Hon klipper honom fortfarande och har gjort ränder vid ytterligare ett tillfälle :-)

Ruta Ett sa...

Så gjorde jag på Anders en gång när han var 7. Det kostade mig världens största godispåse och ett besök på Lejonet & Björnens glassfabrik och sen gick han med keps hela sommaren - eller i alla fall halva.

Anonym sa...

Underbart!
Veckans skratt fick jag, men pv blev jättefin till slut.
Anne i Mantorp