måndag 23 juni 2014

Kanske ändå .....?

.... tänker pv .., kanske, att jag kan övertyga henne ...?

För pv är detta att ligga i tält - att campa - något av det bästa han vet.
Ja, i alla fall tycker han att det är precis så man ska leva på semestern.

Och han berättar lyriskt om barndomssomrar på en campingplats i Lysekil .., ååå, så roligt det var!
Och samma camping år efter år, förstås.
(Enjängdheten är dubbel i den här familjen ...).

Problemet är bara att denne pv råkade hitta en madame som inte alls delar denna hans förtjusning, inte när det gäller campandet.
Det tar tid att sätta upp tältet och inte ligger man särskilt skönt heller och har man krångliga knän, är det inte direkt enkelt att ta sig upp till stående position, om det nu alls går - det är ju inte högt i tak som gäller i tältet.

Nåväl .., snart stundar i alla fall utflykt på riktigt - Jämtland och Västerbotten står på menyn -, och när pensionatsvärden igår satte upp tältet och sa att han skulle "testa lite ...", då anade jag.
Jodå.
I natt har han sovit där, alldeles själv.
Testat.

"Jättebra! Inte har det regnat in heller!" utbrast han saligt, när harry och jag själv väckte honom vid åttasnåret.

Och harrys glädje över att känna doften av husse inne bland allt detta rosa/blå och sedan - lyckan när han krånglat sig in till honom -, ååååå, den var nästan obeskrivlig!

Själv har jag sovit utsökt gott i min egen säng.

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Nä det kan ju verkligen inte vara vidare lämpligt för krånglande knän, det där med tält.

Jag v ä g r a r tälta.
No way.
Jag sover uselt och jag vägrar.

Turtlan sa...

Ja då kan jag lätt instämma att här råder exakt samma i vårt förhållande här!

Det är väl lite ok sova i tält men tar ju sån tid. Sen alla grejor som ska med. Det där att krypa är inte heller min grej. Vi köpte visserligen ett stort tält med ståhöjd men det tar ännu längre tid att sätta upp. Ett tält med två rum i förhoppning att tonåringarna skulle följa med. No way aldrig sa den ena då så den planen föll.

Så jag tycker som du. Sen så sover jag sådär i tält. Måsar, duvor och annat är betydligt mer morgonpigga än jag....

Visserligen är det trångt på en båt men den är som en husvagn. Bara att stanna och sova.

Fast vi har ju tältat en hel del.... Å det var ju mysigt. Fast då var det ju mer i början av förhållandet...,;-)

Om M fick välja mellan tält, hotell eller vandrarhem?

TÄLT skulle svaret bli!

Man kan ju inte vara överens i allt....

Kattis sa...

Sätt på ett segel och du har vår båt...

Steel City Anna sa...

Tältet ser rejält och fint ut iallafall! Men nej, jag skulle ändå inte heller så gärna sova just i tält.

Mian sa...

Jag sover gärna i tält, under förutsättning att det är uppehållsväder. Men nu har vi campingbil. Det är nääästan lika trångt som i tält, men torrt och bra. Och man slipper att montera upp och ned.

Ruta Ett sa...

Här är en till som vägrar att ligga på marken. Det är hårt och hemskt och inte sover man heller!
Nej, jag vill ha en riktig säng!

Elisabet. sa...

Till er alla: ja, jag läser och ler och inser att jag iaf inte är helt alena i mina tankar ,-)
Ikväll KANSKE harry och matte ska göra husse sällskap. Men bara kanske.

Anonym sa...

Nej inte tält för mig heller. Det tycks vara skillnad på män och kvinnor här? Har män vant sig att sova i tält i lumpen, kanske?
Men kan man inte ta med en hopfällbar säng och ställa i tältet, så kan du sova där?
/Biggan Sth

Mian sa...

Var har det sovits i natt?