måndag 16 juni 2014

Hälsning från Frankrike ....


Hej Elisabet och Turtlan som jag ju bara känner via Elisabets blogg. Och STORT tack för den väldigt fina UNICEF-presenten med blyertspennor till barnen som jag vann i lotteriet igår.
 
Vilken underbar vinst och så roligt för mig att det just blev blyertspennor.
 
Jag skickar med några bilder jag gjort för länge sen - just i blyerts. Såna pennor är underbara att rita med men också förstås att lära sig skriva med!!
 
Tack igen säger Monet från Provence

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Hej där Monet!

Tänk så lyckat det kan bli. Kanske t o m mångdubbel glädje. Då kom verkligen vinsten till en person som förstår en pennas värde.

Tänk om någon av alla dessa blyertspennor hjälper någon att bli konstnär eller kanske författare. Ja då har det lilla bidraget till UNICEF gjort stor nytta!

Härliga bilder! Kul att du delar. Tack!

Jag brukar säga att det betyg jag fick i Bild i grundskolan var mest för ordning och uppförande på lektionerna ;-)
Jag gick i en verklig busklass på högstadiet och teckna etc var inte min talang så jag fick nog betyget mest för att jag inte ställde till bus :-))

Ha det så gott!

Ruta Ett sa...

Oj, så fina bilder!

Monet sa...

Tack igen Turtlan! Och Ruta Ett för snäll kommentar! Krokiteckningen gkorde jag faktiskt som nittonåring på min första konstskola och jag tycker nog att den håller än!