torsdag 19 juni 2014

Idag fyller Cruella 50 år ...!!


Eller Helena .., hon som är uppvuxen i Jämtland, men nu är inne på sista svängen i Kina.
Här är några bilder som hon har bidragit med under årens lopp.
Den första är från Skåne ....

"Veckoslutsbesöket i Skånehuset var det allra bästa på mycket länge.
Tre hela dagar av sol, umgänge, praktiskt arbete, frukost, lunch och middag ute...
Lammen skuttar på Haväng, fruktträden blommar.
Och jag sprang en runda och såg en sandödla:)"



Och är man riksdagsstenograf, som den nyblivna femtioåringen, då ser det ut så här på arbetsplatsen.


Och när hon putsar fönster och tar en selfie, ja, då blir resultatet detta!

Och när jag här på bloggen annonserar efter barndomsminnen, då berättar hon följande: 

"Åh, såpbubbelvatten!  När villaområdet där jag, Patrik och Peder bodde byggdes i slutet av 60-talet var det spännande! Jag gjorde mig snabbt kompis med en snäll murare som hette Pelle och hängde honom och de övriga i hasorna och pratade och pratade. (Jag var ett lillgammalt och mycket pladdrigt barn.) 
En dag ville jag visa Pelle hur fint jag kunde blåsa såpbubblor. Men det gick lite snett och jag fick munnen full av det beska otäcka såpvattnet. Och började tjuta. 
Snälle Pelle såg ingen annan råd än att bjuda mig på öl för att skölja munnen.  De hade matlådor och drack varje dag öl ur små bruna knubbiga flaskor av plast.  Ett mycket tydligt barndomsminne."


Från ett väntrum i Kina .., Helena läser en bok och tar en bild.

Och jag blir så glad!

Grattis på födelsedagen nu kära Helena - som jag aldrig har träffat -, men som sannerligen förgyller blogg/facebook/instagramvärlden med sin närvaro!

1 kommentar:

Markus sa...

Ååååh, kära kära Elisabet, du är sannerligen i särklass! Vad glad och rörd jag blir. TACK av hela mitt hjärta. Kram!

/Cruella