söndag 15 juni 2014

Ny dag, ny giv ....


Och eftersom jag har sovit längre än pv som kämpade med matchen England - Italien mitt i natten, så tog jag första rundan med harry.

Nu är det slut med den övermåttan ljufvliga fågelsången om morgnarna, nej, nu är det skatorna och kajorna som håller låda, särskilt dom sist nämnda vars ungar är ute på vift och oj, vad det tjattras och varnas när vi kommer promenerande.

Inte en enda snigel upptäckte jag ...., däremot grannfrun på väg till motionsrunda och nere på vägen mötte vi en kvinna med stavar och hörsnäckor .., harry tittade häpet på henne när hon mimade "hej du" och sen gick vi hem igen och nu ligger den fyrbente uppe hos sin husse, medan matte är pigg och ska ägna sig åt tidningsläsande.

Ikväll är det dragning i lotteriet .., någon fler som vill vara med ..?

3 kommentarer:

christel sa...

Poolen är en vanlig pool, ingen massage.
Älskar den och vill aldrig bo utan en sådan. Alla dagar börjas och slutas med ett dopp :)

Steel City Anna sa...

Eftersom jag inte hört några grannar i glädjerus antar jag att England förlorade ...

Rexxie sa...

Det är väl kanske ett par stavar ni behöver i snigeljakten; skarpvässade längst ner och så tar du promenader och pickar dem!