onsdag 29 april 2015

Det bästa för Kerstin i Dalarna ...


Har en del att välja på 😀 men väljer det här som jag har bilder till 😊
Har hälsat på min barndomskompis i Uppsala - som jag känt sedan hon föddes.
Hon ska bli mormor i sommar för första gången, och jag får bli kompis-mormor 😀
 

Har sytt lite till babyn. Riktigt kul att sy så smått. Blir säkert några plagg till.
Hemresan  blev inte som jag tänkt mig. Hade stickning, garnnystan att nysta, vatten,
en halv pizza och några energybars med till tåget, utifall vi skulle bli stående några
timmar med tåget någonstans. Det händer ju då och då med SJ...
 
Att det inte skulle komma något tåg alls det hade jag inte räknat med.
Jag fick åka tillbaka till min kompis och ta ett tåg på f.m. dan efter.
 
Tur man har snälla vänner.
Kram Kerstin i Dalarna

2 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Då var det nära att du blev kvar och fick sjunga in våren i Uppsala - inte det sämsta det heller.

Kerstin i Dalarna sa...

Andra året i Hjo:
Bodde i Uppsala till jag var 12, men har aldrig sett studenterna inne i stan ;-)
Det jag saknar är naturen, med tallskogarna och enbusk-dungarna. Tur jag kan åka dit ibland och "tanka" :-)