lördag 2 maj 2015

Igårkväll ....

.. tog jag första steget till ett nytt liv - Traderalivet -.

Å, som jag skrollade mig runt bland klädesplagg .., trädgårdsmöbler .., keramik och porslin .., växter och böcker.

Nu har jag lagt fyra bud och leder alla.
Det är sannerligen inga stora summor, men ändå.

Jo, jo, spännande värre är det och husets smålänning smajlar stillsamt när jag berättar om vad som kanske kommer med posten till veckan. Ett av fynden - en bok -, kommer i så fall att hamna som vinst i evighetslotteriet.

Och ni andra ...?
Är ni på Tradera?
Och har ni gjort några favoritfynd?


6 kommentarer:

mossfolk sa...

Mitt favoritfynd är sonens polarn o pyret-jacka. Det kändes nästan som om jag lurade säljaren. Flera likadana jackor låg ute och såldes för flera hundra mer, men den här var riktigt dåligt fotograferad. Den såg dassig och lite solkig ut om man inte studerade bilden noga.
På posten två dagar efter vinst kom en jacka som såg alldeles ny ut! Nu får han gärna växa lite långsamt en period ;)
Faktum är att stora delar av hans garderob är traderakläder. Ja jag har allt misslyckats med ett par köp också.

gunnar i vaplan sa...

Jodå, jag ha bl a sålt ett vykort för 650:- på tradera. Det var en vykortssamlare i Uppsala som blev överlycklig över att få köpa det, de var många som budade på just detta kort :-)

Elisabet. sa...

mossfolk: låter hur vettigt som helst! Jag vet andra småbarnsföräldrar som gjort otroliga fynd, särskilt på P & P-plagg.

gunnar i vaplan: för ett vykort!!!

Turtlan sa...

Jag har aldrig sålt något men köpt både ett och annat. Mest porslin. Ett jättefint stort fat bla.

Haft som regel inte köpa något dyrare än en summa som är ok att förlorarna jag skulle bli lurad. Alla saker jag köpt har varit godkända när de kom utom något enda vad jag minns.

Att folk tar betalt för emballage kan jag inte förstå. I en "vanlig" affär tar man ju inte betalt för det. Porto är ju såklart ok.

En variant av loppis tänker jag.

Ruta Ett sa...

Jag har sålt massor på Tradera; allt ifrån pelargonsticklingar till kläder, garn och keramik. Jag har köpt också allt möjligt; fina smycken, växter, husgeråd m.m.
Det är jätteroligt!

Hjortron sa...

Har varit Traderare sedan 2003 - säljer mest, jätteroligt, ibland blir man så överraskad av alla bud på nåt - ibland tvärtom förstås - men kul! Tristast med det är att packa, tycker det är så tråkigt ...Har sålt vinylskivor, nostalgiprylar, vykort, böcker, kläder - ja, mycket. Har köpt en del, fröer mest kanske - det sämsta var en jacka som luktade mögel men jag fick pengarna tillbaka efter retur.Lycka till bisse!!