onsdag 29 april 2015

Man kan ju fira sig själv ...


...eller detta att man just nu tycker att livet är så härligt och att man har några längtansmorötter att se fram emot! Sex veckor nu tills vi sitter på flyget till Accra. Och i början av augusti fyra dagar på Bornholm, pv och jag själv. Och så solsken idag.

Så friherrinnan gör mig sällskap till Flygstaden och så äter vi thai-buffé-mat och efteråt tittar jag in på bokhandeln och faller pladask (ja, inom en minut!) för en bok som jag ber att få inslagen som present till mig själv och jag har precis öppnat paketet.



Det är nämligen så att Niklas Källner är för mig den allra största behållningen när jag tittar på Skavlan och nu har hans filuriga små reportage, ni vet, där han oförväget ställer olika frågor till vilt främmande människor, ja, det har blivit till en bok.  U n d e r b a r t!


Den boken ska jag njuta av under mina lediga dagar.

Annat som man fira .., jo, det är att man vid sextioett års ålder för första gången har lagat nässelsoppa med egenhändigt plockade nässlor (växer som ogräs överallt) och det blev hur gott som helst. Dom pocherade äggen som såg så enkla ut att få till .., nja, dom fick lite annan form .., men det blev bra ändå.

Till detta en stor tallrik med bladgrönsaker, fetaost, lättstekt färsk sparris (säljs på Hemköp för 10 kronor bunten!), tomater och gurka och så citronolja som duttats över.

Helt ärligt .., ja, då är jag nästan i paradiset.




9 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Elisabet är snäll hon, som köper så fina presenter till dig! Ann köpte också en present till mig härförleden. Jag fick biografin över Astrid Lindgren och det var ett sånt fint paket så!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: boken får en trea av fem möjliga. Lite puttrigt trivsam. Läste ut den på nån timme. Fin låter intressant! Den där Ann verkar vara en rar en.

Steel City Anna sa...

Åh Niklas! Honom vill jag gifta mej med, om det gick alltså :)

Elisabet. sa...

Stel City Anna: då är vi två ;-)

Pernilla sa...

Jag håller med dig. Niklas gör härliga små inlägg i Skavlan.
Fint och klokt att ge sig själv presenter! :-)

Elisabet. sa...

Pernilla: :) Ja, visst är det!

Anonym sa...

Va?
Vad säger din man, Mr Pemberton från Pennsylvania, Canada, då?

Anonym sa...


Ja vad sa han?

Elisabet. sa...

Anonym: Mr Pemberton från Pensylvania är ytterst vidsynt och förstår mig tillfullo. Så det så.