lördag 1 augusti 2015

Och igår ...


... fick Anders en tjädertupp på sin arm.

Nu är bakgrunden inte klar, men jag tycker att tatueraren är himla duktig med sin nål.

Det är enbart s k  norrländska motiv som pryder sonen; han som har vuxit upp i Skåne.


Så här ser insidan av armen ut.
Jag måste säga att jag tycker att tatueraren Mika Eronen är helt suverän!
Men det tar tid att göra nåt sånt här!

Första tre timmarna går bra, men sen .., är det som att nålen gräver i ett öppet sår, säger Anders.

Varför sonen valt ett sånt här motiv?
Ingen aning!
Det är också så att herr Eronen som själv kommer långt norrifrån, fått tämligen fira händer.

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Ååh så snyggt!!!!

Ruta Ett sa...

Fantastiskt vacker! Ttttttttttttatuering är en konstttttttttttttttttttttttttttttt!

( Min tttttttttttt-tangenttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt löper amokt med jämna mellanrum och lever ett eget liv. Då kan det se ut så här, om i fall nån undrar varför svenskläraren ibland stavar fel! :-)

Rexxie sa...

Tack Darling E för min älskade länklista!

<3 <3 <3

Elisabet. sa...

Ulrika: det tycker jag med ,-)

Ruttttttta Ettttt: det gör inget att tangenten hakar upp sig; jag förstår ändå ,-)

Rexxie: :)

Turtlan sa...

Gör det inte ont tänker jag. Skulle aldrig våga! Nähä inget för mig. Men fina motiv utan tvekan! Beundrandsvärt jobb!!!

Bert Bodin sa...

Och jag är ledsen. .. Jag förstår ingenting.

Elisabet. sa...

Turtlan: det gör nog jätteont :)

Bert: det är inte ofta det händer, så det gläder mig!

Ulrika sa...

Så så så snyggt!!!!!

Ruta Ett sa...

Vilken fantastisk tjädertatueringen! Han är verkligen skicklig, tatueraren!
Han vill förstås visa sina norrländska rötter!
Johan har en tatuering som består av stadsvapnen från Piteå, Malmö och Göteborg! Den är jättefin!
Här är vi tatuerade familjen. Det är bara maken, som ingen har!