fredag 6 oktober 2017

Fredagsfönstret ....


.... speglar sig lite i kaklet inne i den lilla toaletten i Köpenhamn.

Det är många år sedan den bilden togs.
Jo, det var den helgen jag träffade herr Akkurat och Morsomt, han som var så omåttligt intresserad av jazz, ja, det var nog hans livs intresse!

Vi hade var sitt hotellrum och han tyckte att jag var en envis rackare som prompt ville ha eget rum.
Sista dagen skulle vi ha nån slags "utvärdering", ja, det var hans ord .., ååå, så hemskt det var.

Det var efter det som jag sa tack och hej till den där dejtingsidan.
Och sen hörde en smålänning av sig, en som aldrig skrivit en rad, men som upptäckt att jag inte längre var aktiv.

Ja, på den vägen är det.

4 kommentarer:

Kattis sa...

En utvärdering! 😂😂😂

Benved sa...

precis utvärdering 😂😬😬 undrar hur eller om de tänker!

Anonym sa...

Var det så det gick till ;-) Men hur hittade han dig om du inte var aktiv?

Turtlan (som inte lyckats ligga in efter ny iPhone iOS version...)

Elisabet. sa...

Kattis och Benved: herr Akkukrat och Morsomt var en på alla sätt och vis man som arbetade på den norska skatte-etaten i Oslo - det kanske var hans sätt att uttrycka det - rationellt .., liksom ,-)

Benved: min mejladress fanns kvar, ja, hela kontot, men jag var inte aktiv, så han mejlade och undrade vad som hänt, om jag blivit sjuk eller ..?