onsdag 4 oktober 2017

Min sambo, vad han nu heter ....


... han är av och till tämligen disträ.
Otaliga är den gånger han förlagt nyckelknippor eller sin mobil eller letat sin plånbok, men på något mirakulöst sätt, brukar allt det som försvunnit dyka upp.

I måndags var nycklarna till skolan försvunna. Och även byxorna, där han hade nycklarna!
Efter mycket letande kom han på att jodå, han hade lagt dem i segelbåten när den skulle tas upp; han visste  p r e c i s  att han tagit av sig nyckelbandet med alla nycklarna och jobbarbyxorna innan det var dags för upptagning.

Men i segelbåten fanns vare sig nycklar eller byxor och jag skojade om att det kanske ändå inte är jag som - först av oss - hamnar på ett gruppboende, men jag lovade att hälsa på honom. Kanske kunde jag ta med mig lite gott fikabröd också, sånt tycker han ju om.

Alldeles nyss kom det här mejlet till min inkorg:

"Har haft mailväxling med Malin i hamnen nu.
Hon minns hur jag rullade ihop byxorna och la dem i en plastkasse i fredags. I kväll får jag låna nyckeln till klubbstugan och kolla om kassen hänger där inne. Hoppas kunna ta bussen 16.44, om gud vill. Om regnet öser ner kanske du kan hämta vid Skipås 17.34.
Men jag hör av mig mailledes, tror att jag glömt telefonen i min blåa jackas bröstficka. Hrrrm.
Puss, vad du nu heter."

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Skratt! Inte lättvariant pv! Eller vad han nu heter... ;-)

Men hälsa detta till honom: - Om ett rörigt skrivbord betyder ett rörigt huvud. Vad betyder då ett tomt skrivbord ....?

Turtlan sa...

Ops... fel, inte lättvariant! Ska vara lätt att vara...

Anonym sa...

Men han har en massa andra goda egenskaper. Njae, massa kanske var lite överdrivet. Men några, t ex, nej jag kommer inte på någon just nu. Vad var det förresten vi pratade om...
PV (tror jag nog att jag kallas)

bettankax sa...

hahahaha, dagens roligaste :)

Ulrika sa...

Hahaha!! Dagens bästa!! :-D

WalkaboutSweden sa...

Så h i m l a kul att läsa om, men jag skulle bli tokig om detta var mitt eget beteende. Eller makens. ;)

Känns som om T och jag kan slappna av lite nu, och inte sucka (så mycket) över sämre minne. Allt är relativt, det vet ju alla.

Tack för din rapport från verkligheten.

❤️

Tony sa...

Haha, han verkar vara lugn i vart fall. Hade det varit jag hade jag varit ordentligt uppstressad :-)

Bert Bodin sa...

Man måste skaffa sig lite äventyr i livet.

Där är PV framgångsrik. Men jag har en känsla av att det är lite så med dig också, emellanåt.