måndag 2 oktober 2017

Ny vecka, ny giv ...


Och tänk, sedan jag bestämde mig för att förkorta mitt arbetsliv med fem månader, så blev jag mycket piggare på morgnarna, eller mera så här: all den där tröttheten som så sakteliga kommit krypande över mig, den försvann!

Nu vaknar jag vid fem, lyssnar till P1 (idag reprisen av Ring P1 där en man inte alls trodde att förintelsen ägt rum ..."ja, det kan väl hända att några judar ....") och när klockan är sex lämnar jag sängkammaren och går en trappa ner.

Slötittar på morgon-tv (förfärliga bilder av hur den spanska polisen så brutalt ger sig på människor som är på väg att rösta eller kanske redan har röstat!) och jag brygger kaffe (Gevalias ekologiska som är sååå gott!) .., ger Nelly mat och Harry en macka med ost (han får sitt lite senare)  .., tar en dusch och väl nere igen förundras jag över morgonhimlen!


En timme senare ser det ut så här!
Det är ett sånt mjukt och fint ljus och egentligen mer orangefärgat än som på bilden!

Och så är det måndag igen.
Arbete i två dagar och därefter fritt hela veckan!



7 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

❤️

Kattis sa...

Gevalias ekologiska, det dricks det alltid här!

Bert Bodin sa...

Den där mannen i Ring P1 hörde jag också. Där tappade ag hakan i bordet. Så okunnig människa. Eller helkorkad.

Bert Bodin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Turtlan sa...

Löfbergs ekologiska går inte av för hackor heller. Ja självklart vinner Löfbergs här!

Elisabet. sa...

Kattis: jag tror att det var hos dig jag läste det första gången, att den var god och nu tycker jag att den är underbar!

Turtlan: när jag växte upp hade vi alltid Löfbergs och tänk, det säljs ju nästan ingenting av den här nere! I Skåne kunde man räkna på ena handens fingrar dom som köpte Löfbergs. Det är förstås vanans makt.

Elisabet. sa...

Bert i Luleå: det var sanslöst .., vi pratade om det igårkväll, pv och jag själv.