lördag 11 november 2017

Lördag ....

Plockar bort och klipper ner i växthuset.
Ställer in två trädgårdsstolar, så där så vi kan sitta där och titta ut, om vi nu får för oss det.
Några druvklasar hade blivit kvar - dom åker i komposten -, tjopp, bara!


Sen en sväng till friherrinnan i hennes lilla lägenhet som är så fin, så fin!
Vore jag ensamstående, hade jag lätt som en plätt kunnat bo så, men helst med en riktig spis och ugn.
Nåja, hon fixar det ändå och bjuder på kaffe och ljuvligt god kladdkaka på hennes vis.

I fönstret hänger hon upp alla peppande vykort som kommit.
Några av er känner säkert igen dem.


Så omtänksamt!

Pv ägnar större delen av dagen åt Öppet hus på skolan.
Och så ringer han hem och undrar om jag kan tänka mig att äta gås till middag?
Jag svarar att det kan jag, även om det blir lite sent, då jag ju arbetar eftermiddag/kväll.

Igår blev det en aningen splittrad arbetsdag, först med Malin och sen med Cornelia D och Brooks som stöttade. Ikväll är det Johanna A och jag själv. Johanna är den som varit längst i butiken av oss anställda; tolv år kanske, kanske mera? Lugn och trygg, hetsar inte upp sig i första taget, inte i andra heller, men igår hände det.

Intill pantmaskinen har vi en genomskinlig plastlåda där kunder som vill stötta Haverdals IF kan lägga sina pantkvitton. Nu hade den brutits upp (men det visste inte vi) och en storvuxen man kom med otaliga pantkvitton och löste in dem och fick alltså kontanter för flera hundra kronor och först efteråt upptäcktes vad som hänt! Luspudlar!! Så jag avskyr oärliga människor!
J som tagit emot dessa kvitton och försökt luska ut hur mannen kunnat spara så många kvitton (språkförbistring) var RASANDE efteråt; kanske mest på sig själv, men även på mannen.
Nu får vi nog hitta på ett annat system för donerade pantkvitton.

Ja, ja.
Solen flödar ännu .., hundarna sover och jag ska ta mig lite rödkålssallad, hemgjord.
Äntligen har vi färsk rödkål i butiken igen!

Inga kommentarer: