fredag 10 november 2017

Och så ett extrafönster från Steninge ...


Igår efter jobbet - då, när jag mest satt och stirrade mot kaminen - ringde friherrinnan och undrade om jag ville ha en kopp eftermiddagskaffe? Först sa jag nej .., tröttheten var liksom så kompakt, men så tänkte jag att ..., jo, men det kunde ju vara trevligt och gav mig iväg.

Om ni bara visste hur fint hon har fått det!!

I en liten stuga, med högt i tak och takbjälkar och vita väggar och stort sovloft och pyttepyttelitet "kök" som sitter ihop med allrummet (där även sängen är), där bor hon nu, tillsammans med Shejken. Till havet och stranden går hon på några minuter (men utsikten mot havet har hon inte längre) och medan vi satt där och drack kaffe och kalasade på hennes goda kladdkakevariant, hördes vinden och regnet ., betydligt mera än i hennes tidigare boende.

En ganska stor veranda mot väster finns också.

Ja, tillvaron kan sannerligen förändras, men det här blir nog bra i slutänden.




Inga kommentarer: