måndag 4 december 2017

All vår glädje i fyra delar ....


Ja, den här gången räckte inte collaget till .., det blir flera!
Och tänk, så mycket glädje att dela på!
Gunnar i Vaplan som träffat Stefan Sundström och Martin Emtenäs ("Mitt i naturen").
Pepparkakorna som friherrinnan bakat och som blev till fika här i gula huset.
Lilla broschen som Ann i Göteborg säljer - friherrinnan köpte en annan variant -.
Och den där dagen vid havet, här i Halland!


I Karlstad hade Turtlan och hennes M köpt och satt upp en hylla och det kändes bra.
Babsan i Uppsala hade opererat sin axel och var överlycklig att det var överstökat och så var hon fascinerad av den vackra fönsterbrädan på sjukhuset. Grattis på Barbrodagen!
Ann i Göteborg firade yngste sonen på sedvanligt sätt - en härlig tradition -!
Och Ulrika hon gjorde morotssoppa till besökarna på jobbet.


Mera glädje!
Kerstin i Dalarna gladdes åt när barnbarnet J fick klä granen.
"Första året som han är medveten om vad som händer och pratar en massa", skriver hon.
Friherrinnan hade, tillsammans med pv:s moster Sonja och pv själv, ätit en delikat lunch tillagad av restaurangeleverna på Sturegymnasiet.
Och Ann i Göteborg hade läst sagor för småttingar.
"Det var premiär för den certifierade sagoläsaren på Grodan. Tre barn fick välja var sin bok, hålla sagonallen och lyssna när jag läste för dem.

Mycket mysigt och roligt tyckte jag (och också barnen verkade det som) De höll ut i hela 45 minuter och det tycker jag var bra gjort!"


Och så var det Barbro i Brämhult (walkaboutsweden) som fotograferat när sonens flickvän blev fotograferad. Grattis även du på namnsdagen!
Så här skriver hon:
"Igår fick jag följa med svärdottern när hon skulle fotograferas för en modellagentur, som vill bygga upp en katalog av ickeprofessionella modeller för ev. framtida reklamkunder.
Jag skulle sköta både min egen kamera plus Emmas videokamera, så jag hade fullt upp. 
Kul och intressant att få vara med."
Eva Grelsson gick på café och  om det berättade hon så här:
"Under eftermiddagspromenaden med Otis mötte jag kvinnan som driver det mysiga caféet på gatan ovanför oss. Jag blev så fikasugen men hade ju Otis med. "Hos mig får man ta med sin hund", sa hon. Gissa om jag blev glad! Så skönt att sitta där med en latte och en morotskaka och titta ut på alla ljus i fönstren. En välbehövlig stund".
Och Ulrika hade besökt "världens snällaste ex" - Marcus i Striberg - och fått bilens lysen fixade, allt medan hundarna lekte.

Här hemma kom adventsstjärnan upp.

En till: Eva Grelsson i Österstund hade hälsat på sin mamma som ligger på sjukhus.
Det blev ett fint möte; en bra stund tillsammans helt enkelt.
Glögg och pepparkakor och ord som värmde hjärtat.


Och så här såg Barbros bild ut - hela bilden -.

Cecilia N i Härnösand hade ingen bild, men skrev så här:
I tisdags var det ridning igen. Samma häst som förra veckan, en svart vänlig som heter Pamela. Vi kommer bra överens. Hon påminner mycket om älskade Humlan på förra ridskolan så jag är lite förälskad. I tisdags skulle vi ta oss över bommar. En del låg på marken och några var i knähöjd. Och det var SÅ ROLIGT! (AP: 5 1/2:a och en motsvarande i galopp)
Då tänkte jag: inte kan väl veckans bästa komma så tidigt i veckan?! Men jo, det kan det!
Jag befarar att jag är lika enjängd som bloggmadamen själv säger sig vara. 
Cecilia N
Från hjärtat  t a c k  till er raringar som bidrar med all den här hjärtevärmarglädjen!
Ni är inget annat än fantastiska!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å det är så toppen med dina sammanställningar Elisabet ��
Det blir så tydligt när man läser om allas GLÄDJE igen att det är det det lilla som ger så mycket glädje ��
Kerstin i Dalarna

Evas blogg sa...

Underbara är dessa collage. Jag blir så glad av alla dessa små vardagliga, men ändå så glädjande saker som sker.