torsdag 7 december 2017

Denna dagen ett ....


Ja, tänk att det går bra att arbeta från halv åtta till drygt ett och inte ha sovit en enda blund natten innan. Det är så underligt det där .., att jag som älskar dom här två förmiddagarna per månad, absolut inte kan sova natten innan det är dags! Och jag tänker förstås att nu blir det kaos i huvudet, men inte alls .., allt flyter på.

Det är en helt annan kundkrets på förmiddagarna, jämfört med på kvällarna.
Nu kommer många av dom äldre pensionärerna .., tanter med rullatorer, det är nya höftleder och knäproteser och inte är det någon större hets i kassakön heller.

På eftermiddagarna är det mest män på väg hem från jobbet och så småningom även kvinnorna.
Och trötta småttingar.

En av kunderna är en man som vill skicka ett stoooort paket till sin son i Stockholm.
Det är det paketet ni ser på bilden.
Paketet är så väl emballerat så det är inte sant och jag ler för mig själv när jag ser snörena.

"Jaha du .., du seglar du ...?" säger jag.
Mannen ler förvånat.
Jo, men hur kunde jag nu ana det ...?
"Sättet du bundit samman snöret på ...", svarar jag .., för det hade lika gärna kunnat vara pv.

Och en av byggjobbarna som kommer och köper lunchmat, frågar var jag kommer ifrån.
"Ha en fin eftermiddag frun ...!" säger han så artigt och vänligt när han lämnar kassan.

Och det köps grönkål i stora plastsäckar .., 69:94 kostar en säck och nu ska det kokas grönkål i landet Halland vill jag lova. Aldrig hade jag ätit detta innan jag kom hit; nu kan jag inte tänka mig en jul utan den delikatessen.

Sist av allt visar det sig att röda äpplen stigit i pris nåt vansinnigt.
På kvittot står det att 6 hg kostar nästan 700:- och då förstår vi ju .., nånting har hakat upp sig i datorn och Erik får fixa så att det blir rätt.

Sen hemåt.
Ösregn och mörker och julmusik med Frank Sinatra, Dean Martin, Tony Bennett, Ella Fitzgerald, Andy Williams, Nat King Cole och några andra. På Spotify finns listan som heter Julklassiker och den är helt underbar!

Inga kommentarer: