söndag 3 december 2017

Och det bästa för Eva på Frösön ...

Hej!
Ännu en tung vecka med sjukhusbesök och oro. Några guldkorn finns dock mitt i allt jobbiga.


I fredags var det en sån vacker dag med rimfrost på träden och snöknarr under skorna. Under eftermiddagspromenaden med Otis mötte jag kvinnan som driver det mysiga caféet på gatan ovanför oss. Jag blev så fikasugen men hade ju Otis med. "Hos mig får man ta med sin hund", sa hon. Gissa om jag blev glad! Så skönt att sitta där med en latte och en morotskaka och titta ut på alla ljus i fönstren. En välbehövlig stund.


Idag tog jag med en termos glögg, pepparkakor och saffransbullar till mamma på sjukhuset. Hon blev så glad. Med ens hade hon aptit och åt och drack och var så nöjd. Sedan pratade hon om vilket fint liv hon har haft och vad vi betyder för henne. En vacker stund i en miljö som egentligen inte är den mysigaste. Men det var som om vi skapade en liten oas mitt i allt det sjuka och sterila.

Kram Eva

1 kommentar:

WalkaboutSweden sa...

Blir berörd när du beskriver den där stunden med din mamma.

Den lilla oasen med er två...

Kram/Barbro D