måndag 29 januari 2018

För fyrtiofem år sedan ...



Det var kanske midsommarafton i Sollentuna .., kanske på en hembygdsgård .., jag var nitton år och den förstfödda snart 1 år och vi hade flyttat in i en 3:a på Malmvägen just i Sollentuna och den lilla tösens pappa hade några månader tidigare börjat sin utbildning till polis.
Han var tjugoett.

Och den där midsommaraftonen - för det var nog en sån - samlades hundratals människor framför en scen där Bosse Parnevik uppträdde. Han imiterade den tidens kändisar och jag vet att jag aldrig i hela mitt liv skrattat så hejdlöst gott som då!

Och inte bara jag .., det var ett enda stort hav av skrattande människor!

Ikväll, fyrtiofem år senare, tittar jag så där lite halvdant på "Stjärnorna på slottet".
Det är Bosse Parneviks kväll och jag missar mycket (och får titta på reprisen), men får ännu en gång uppleva det som han var så bra på ., detta att imitera!

Nu tog jag ett you-tube-klipp i högen, ett där han imiterar centerledaren Gunnar Hedlund; ja, han som var centerledare. Det var på den tiden det inte fanns reklamkanaler.

Och tackade jag igår Ingvar Kamprad, kan jag idag säga: tack Bosse Parnevik för all glädje du skänkt mig genom åren!

Inga kommentarer: