onsdag 31 januari 2018

Hurra, hurra!


Ja, det får bli en somrig bild - en ur högen - för så glad är jag!

I tre veckors tid har min rödvitrandiga syster i Skåne varit helt utan vatten.
Det har helt enkelt sinat i brunnen.
Helt otroligt, det är vatten överallt, men inte i hennes brunn.

Vilket elände!
Igår, äntligen .., efter att det borrats 115 meter rakt ner i lera och jord, till dess att borren nådde området med skiffer, upptäcktes vatten!

I tre dagar har det kämpats på. Det har borrats ..., där har varit rörmokare, elektriker och andra och man kan ju bara tänka sig vad kalaset kommer att gå på! Men vatten måste man ju ha.

På lördag, när pv sjungit sina två strofer i Domkyrkan, då åker vi till Västerstad och övernattar hos min syster och jag har lovat hålla förrätt och huvudrätt (gissa förrätten .., just det!) och kanske slår vi till med en tårta också, för att fira vattnets ankomst.

Sååå trött och slut på var hon, min syster, efter all denna anspänning!

4 kommentarer:

bettankax sa...

Varför är det ofta så att roliga saker man vill göra krockar? Äntligen ska du och PV befinna er i Lund och då är jag i Malmö. Retligt värre men såklart i-landsproblem.

Kommer du ihåg första gången vi sågs? Jo i Svedala kyrka :)
Jag inledde vår vänskap med en vit lögn om att jag var kyrkovärd.
KRAM

Elisabet. sa...

bettankax: jodu, det minns jag allt! Men en synnerligen trevlig kyrkvärd var det ,-)

mossfolk sa...

Men fy, utan vatten i tre veckor -hur klarar man det?!? Klart att ni ska äta tårta!

Anonym sa...

Tårta♥♥♥♥♥