söndag 28 januari 2018

Dagens fönster och en hel drös med kaktusar!


Alldeles underbart finurligt tycker jag att det här är; härligt gröna "kaktusar" med inifrånbelysning och allt detta finns utanför lasarettet i Falun!

"Handblåsta glasskulpturer i en av Falu lasaretts innergårdar, upplysta inifrån av fiberoptik", är det enda jag hittar på nätet om detta. Inte ett ord om vem som har gjort dem?
Nåväl, vi har ju alltid Rexxie .., vi får säkert besked vad det lider.

 Det är Kerstin i Dalarna som tagit bilderna - åååå, tack snälla! - säger jag.
(Kerstin som ofta och med ojämna mellanrum - och för egen del - får besöka lasarettet och ändå ALDRIG klagar. Jag fattar det inte! Du måtte vara gjord av ett särskilt virke!)


Titta, så fint!



Ja, men visst är det läckert!
Och påhittigt!



7 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Vilken härligt uppiggande idé!

"Grönt är skönt".

Jättefint m.a.o.

Bert Bodin sa...

Försökte googla om de där kaktusarna. Det var väldigt tunnsått med information. Inte ens dalafolket själva verkar ha uppmärksammat dem.

Anders sa...

Oj, jag får nog ha en google-konto med hr Bodin!

Jan Kruse heter konstnären i fråga.

http://www.jankruse.com

Anders sa...

Och vill ni veta mer om konsten kan ni läsa om det här:

http://dalarnaskonstforening.se/konst-pa-lasarett/

Anders sa...

(och det är en google-kurs jag ska ha, inget annat)

Bert Bodin sa...

Du måste ha fuskat, Anders. Inside-information från ngt håll.

Jag letade på "falu lasarett konst", "faluns ....", "offentlig konst falun" m.m m.m.

Vad skulle jag ha letat på.

Anonym sa...

Tack för länkarna om kaktusarna och konstnären Jan! Intressant att veta mer.
Hittade några bilder från slutet av december när jag tagit kort på lysande kaktusar. Kanske Elisabet lägger ut dom senare.
Kerstin i Dalarna