fredag 2 februari 2018

Cajsa från Steninge ...


En av kunderna i affären där jag arbetar heter Kajsa.
Hon bor i Steninge och första gången jag bad att få ta en bild av henne, det var när hon kom in och handlade och hade en sån härligt annorlunda långkofta på sig!

Före jul tog jag ännu en bild; det var hennes hår som var så fint flätat!


En annan gång hade hon på sig den här - i mina ögon - vansinnigt vackra koftan som heter Siri.


Senast jag träffade henne, ja, då berättade hon om ett nytt stickprojekt, nämligen det här konstverket.


Det är den hon håller på med nu!
Det som skymtar längst upp i bild, är en "garnskål" som Cajsas kompis Helen har drejat.

Cajsa är Fisk, vänsterhänt och storasyster.
Bara så ni vet.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Siri är så fin!
Rätt vad det är ska jag sticka en själv.
Den nya är också fin. Gillar Klimt-rutorna längst ner.

Ulrika sa...

Siri ligger även på min att-sticka-lista. Superfin är den!