fredag 9 mars 2018

All glädjen ....


Ja, nu blev det ett hopkok av glädje och jag upptäcker att Kerstins (Kerstin i Dalarna) fick med två omgångar i en smäll ..., men det var bara bra!

En liten repris: Figuren uppe till vänster som hänger i taket, det var just Kerstin som besökt tandhygienisten och kände glädje över att det gått så bra.

Längst uppe till höger hade Bente skrivit "solgt" på bilden av sin tidigare lägenhet. Nu har hon flyttat från Hamar till Elverum, till en superfin lägenhet. Stor glädje!

Babsan i Uppsala hade läst att friherrinnans datormus pajat och då skickade hon - Barbro - helt enkelt en (mus) som hon själv inte använder. Det kallar jag att vara OMTÄNKSAM! 
Barbro själv kände glädje över att kunna bistå en vän i nöd.

Ulrika och Stefan kom förbi och åt våfflor, innan det var dags att gå på revy i Falkenberg.
Det är denne Stefan som står framför neonskylten. Och så fick Ulrika träffa lillpigan Nelly också, som stod och spanade från det här rummet och in i köket , ja, hon ville också ha en våffla.

ellem i Skellefteå gladde sig åt att få resa utomlands till sol och värme.
Och lika enjängd som jag själv är hon .., samma resmål återigen.
Veckans bästa börjar på söndag och jag har längtat sååå länge. Då sätter vi oss på planet och far till Gran Canaria. Ser fram emot en vecka med vila, solljus och värme! Och eftersom jag är som du, kräver inte så mycket omväxling, så är vi där vi har varit många gånger förr. Skönt att inte behöva fundera så mycket på hur det ser ut, hur det fungerar. Dessutom vet man ju vad man längtar till! Visserligen är vi nu i den bästa delen av vintern (vårvintern, payback time) men det lär finnas kvar både snö och minusgrader när vi kommer hem.
ellem
För mig själv blev det en sorgesam historia, det här med Sälenresan och vad som hände Nelly, men där fanns sååå mycket glädje också. Hela den veckan får bli mitt bidrag.
Tack snälla rara som kurat i "Det-bästa-facket" och jag hoppas att ni haft det lite trivsamt tillsammans. Vill ni fortfarande haka på? I så fall är det bara att samla ihop hjärtevärmen!

Inga kommentarer: