onsdag 7 mars 2018

Anna i Portugal ....


.... lämnade en länk till Hundstallets hemsida, där större eller mindre krabater har hamnat, kanske mest på grund av ändrade hemförhållanden. Lite som ett barnhem, men för hundar. Äldre och yngre.

Pv och jag har sagt att "nej, ingen mer hund när vi inte längre har Harry ....", då man ju blir så otroligt beroende av hjälp när man vill åka bort och vi har i princip bara mina barns pappa och hans Karin som kan ta dem - inom rimligt avstånd -.

Men har man i hela sitt liv haft hundar i sin närhet .., ja, jag undrar just hur det livet blir, helt utan någon som glatt viftar på svansen? Det här med att ha djur, är ju också en rent egoistisk grej .., detta att bli så älskad. Ja, så är det nog. Och att få ösa kärlek över nån med svans! Det också.

Tack för länken annannan - som för övrigt skriver så att jag blir alldeles varm i hjärtat -.
Den här gången handlar det om ett söndagsgräl.


3 kommentarer:

sp sa...

Harry är så välkommen att bo hos Smilla och mig om ni behöver hundpassning längre eller kortare tid :-)
Anna-Karin

Elisabet. sa...

Anna-Karin: tack snälla!! Hur länge är det sen Frida tackade för sig? Hette hon Frida?

sp sa...

Jo hon hette Frida och hon gick bort i juni förra året.
Ak