torsdag 10 maj 2018

Idag är det Mors Dag ...


Ja, i alla fall för min del, ty idag för fyrtiotvå år sedan kom AP (Anna) till världen på Karolinskas BB. Kastanjerna slog ut just den dagen och barnmorskan var ett under av vänlighet och hade arbetat som missionär någonstans i Afrika.

På bilden kramar Anna och Tyra om varandra, eller om det är Anna som kramar om Tyra.
Tyra sover ibland över hos Anna och Micke och så rider hon och Anna tillsammans.

"Som jag älskar den flickan!" skrev Anna häromdagen.

Om jag ska beskriva henne .., hon som är mellanbarn, nummer två av dom tre jag har fått.
Jo, hon är Oxe, viljestark, envis, lojal, rättfram, omtänksam, snäll, klok, måste-ha-mat-i-rätt-tid annars blir hon vrång .., älskar smågodis och att vara i stallet .., arbetar som projektledare .., tycker om att lösa korsord när vi är i Sälen (några minuter var) .., har tävlat i längdskidåkning när hon var yngre .,. funderar på Vätternrundan .., orädd och lite räddlivad på samma gång ...,trivs bäst hemma .., ingen globetrotter .., vågade ändå åka ensam till Ghana för att arbeta nåt halvår eller mer innan Micke anslöt .., ja, lite så är hon.
Går alltid i klänning på jobbet.
Och så är hon vansinnigt lik sin mormor till utseendet.

Så .., grattis på Mors Dag Elisabet!
(Jo, men tack så mycket).

Och grattis Anna!

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Grattis Anna och grattis mamman :)

WalkaboutSweden sa...

Underbar bild Elisabet.
En glädjespridarbild!

Elisabet. sa...

mossfolk: tack snälla!

Walkaboutsweden: jo, men jag blir också sååå glad av den bilden! Och det är inte jag som tagit den.